وبلاگ

دلایل افتادگی پوست صورت و درمان آن

درمان افتادگی پوست صورت

پوست یکی از زیباکننده ترین قسمت‌های بدنه که عوامل خیلی زیادی هم روش تاثیرگذاره. افتادگی و چین و چروک‌های پوستی، مخصوصا در ناحیه‌ی صورت، دغدغه‌ای هست که خیلی از افراد دارن و برای رفع این مشکل ممکنه از ماسک‌ها و یا روش‌های دیگه‌ای استفاده کنن. در این مقاله از علیاری فیت قصد داریم در مورد موارد تغذیه‌ای که باعث سفت شدن پوست و درمان افتادگی پوست صورت تاثیرگذار هستن، صحبت کنیم.

 

دلایل افتادگی پوست صورت :  درمان افتادگی پوست صورت

همونطور که گفتم عوامل زیادی باعث افتادگی پوست صورت میشن. افزایش سن، استرس زیاد، عدم مراقبت‌های پوستی، سیگار کشیدن، ژنتیک، آلودگی‌های محیطی، نور آفتاب و کاهش وزن عواملی هستن که میتونن باعث افتادگی پوست صورت بشن. اما برای رفع افتادگی پوست صورت چه غذاها و مواد مغذی مورد نیاز ما هستن و چه کارهایی میتونیم انجام بدیم؟

  1. کلاژن و بهبود افتادگی پوست صورت :

کلاژن یکی از مهمترین پروتئین‌های بدنه که عملکردهای خیلی مهمی انجام میده. یکی از کارهایی که کلاژن میکنه، حفظ خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست هست و بنابراین اگر کلاژن کم بشه، باعث افتادگی پوست صورت میشه. ماهی و سایر غذاهای دریایی، مواد غذایی ژلاتینی و گوشت‌ها حاوی کلاژن هستند و مصرفش برای رفع افتادگی پوست میتونه مفید باشه. با توجه به اینکه کلاژن مولکول بزرگی هست، برای درسترسی بیشتر و هضم و جذب راحت تر، انواع مکمل‌های کلاژنی تولید شدن و تو بازار مکمل وجود دارن. مصرف مکمل کلاژن هم برای سلامت پوست و رفع افتادگی پوست صورت توصیه میشه، اما انتخاب مکمل درست کار راحتی نیست. شما میتونید با پر کردن فرم مشاوره در مورد انواع مکمل‌های کلاژن مشاوره رایگان دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه : برنامه مکملی برای بدنسازی با دکتر علی علیاری

دلایل افتادگی پوست صورت

 

  1. آووکادو و سلامت پوست صورت:

آووکادو میوه‌ای سرشار از چربی‌های مفیده که برای سلامتی پوست مفید هستن و میتونن باعث جلوگیری از افتادگی پوست صورت بشن. مطالعات جدید نشون داده که این میوه ترکیباتی داره که از پوست در برابر نور UV هم جلوگیری میکنه. حضور ویتامین C و E که دو ویتامین مهم در سلامت پوست هستن هم به ارزش این میوه برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت اضافه میکنه.

  1. مصرف گردو و افتادگی پوست صورت:

گردو یکی از مغزدانه‌هاییه که ما ایرانی‌ها زیاد ازش استفاده میکنیم. گردو به خاطر امگا-3 و خواص ضد التهابی این ماده‌ی مغذی، باعث ارتقای سلامت پوست و جلوگیری از افتادگی پوست صورت میشه. ضمنا این مغزدانه مقدار کمی ویتامین E و سلنیوم داره که به حفظ سلامت پوست کمک بیشتری میکنن.

  1. روغن تخمه‌ی آفتابگردان و اهمیت اون در جلوگیری از افتادگی پوست صورت:

تخمه‌ی آفتابگردان حاوی مواد مغذی مثل زینک، سلنیوم و ویتامین E هست که تمام این مواد مغذی برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت موثر هستن. البته حواستون باشه که تخمه آفتابگردان به دلیل اعتیادی که داره ممکنه باعث بشه شما مقدار زیادی مصرف کنید و در نتیجه باعث اضافه وزن و چاقی بشه.

  1. بتاکاروتن و سلامت پوست:  درمان افتادگی پوست صورت

بتاکاروتن پیش ساز تولید ویتامین A در بدن هست. این ویتامین وقتی وارد پوست میشه، از پوست در برابر اشعه‌ی خورشید و آسیب‌هایی که ممکنه در اثر تابش مستقیم نور آفتاب و مخصوصا اشعه‌ی UV ایجاد بشه جلوگیری میکنه. این ماده‌ی مغذی در منابع غذایی زیادی مثل سیب زمینی شیرین، هویج، پرتقال و اسفناج حضور داره. برخی از منابع علمی میگن که بین این غذاها، سیب زمینی شیرین میتونه مقدار بتاکاروتن و ویتامین A رو به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر افزایش بده. بنابریان اگر پوست سالم میخوایید و قصد دارید از افتادگی پوست صورت جلوگیری کنید، توصیه میکنم از سیب زمینی شیرین استفاده کنید. البته در مورد سیب زمینی باید گفت که به دلیل کربوهیدراتی که داره، نباید زیاد مصرف بشه چون باعث اضافه وزن میشه و اگر الان تو دوره‌ی کاهش وزن هستید، حتما از مشاورتون بپرسید که تا چه اندازه میتونید از سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

  1. فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد:

خوشرنگ و غنی از مواد مغذی! فلفل دلمه‌ای هم مثل سیب زمینی شیرین غنی از بتاکاروتن هست که در موردش تو مورد قبلی توضیح دادم و اهمیت اون رو در سلامت پوست و جلوگیری از افتادگی پوست صورت گفتم. علاوه بر بتاکاروتن، فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین C هست که به کلاژن سازی و در نهایت سلامت بیشتر پوسات و جلوگیری از افتادگی پوست صورت کمک میکنه. در ضمن ویتامین C به جذب بیشتر ویتامین E که اون هم از افتادگی پوست صورت جلوگیری میکنه، کمک میکنه.

  1. کلم بروکلی موثر در جلوگیری از افتادگی پوست صورت:

این کلم حاوی ویتامین C، ویتامین A و زینک هست که برای سلامت پوست اهمیت زیادی دارن. مهمترین قسمت کلم بروکلی، گل‌های اون هستند که حاوی سولفورافان هستن. این ماده خواص آنتی اکسیدانی زیادی داره و از پوست در برابر اشعه‌ی خورشید محافظت میکنه. نتایج یک مطالعه نشون داده که سولفورافان تا 29 درصد آسیب‌های سلول‌های پوستی در برابر نور خورشید رو کم میکنه.

  1. گوجه فرنگی و جلوگیری از چین و چروک پوستی:

گوجه فرنگی غنی از انواع کاروتنوئیدهاست و ویتامین C خیلی خوبی هم داره. کاروتنوئیدهایی مثل لیکوپن (خیلی به این اسمای خارجی اهمیت ندید! مهم عملکرد اونهاست) برای جلوگیری از چین و چروک پوستی خیلی موثرن. این نکته رو بهتون بگم که کاروتنوئیدها با چربی‌ها جذب بهتری دارن، یعنی اگه گوجه رو با پنیر نسبتا چرب، زیتون یا یک غذای چرب بخورید، کاروتنوئید بیشتری جذب بدنتون میشه.

مقاله : بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران کیست ؟

  1. شکلات تلخ، شیرین برای سلامت پوست:

مقاله‌های زیادی در مورد تاثیر شکلات تلخ روی سلامت پوست انجام شده. اکثر این مقالات تائید کردن که مصرف منظم شکلات تلخ، پوست رو هیدراته (آبدار تر) میکنه، جریان خونش رو زیاد میکنه و در برابر آفتاب و نور خورشید بهتر محافظت میکنه و در نهایت از افتادگی پوست صورت جلوگی میکنه. برای اینکه نتایج خوبی از شکلات تلخ بگیرید،  شکلات‌های بالای 70 درصد رو انتخاب کنید.

  1. انگور قرمز و جلوگیری از پیری پوست صورت: درمان افتادگی پوست صورت

رزوراترول، رنگدانه‌ی معروف انگور قرمز هست که از پیر شدن پوست جلوگیری میکنه. مصرف انگور قرمز به شکل میوه (نه سایر فرآورده‌های حاصل از این میوه) میتونه از پیر شدن پوست شما جلوگیری کنه و در نهایت افتادگی پوست صورت نداشته باشید.

مواردی که تو این مقاله اشاره کردیم، قسمتی از مسائلیه که باعث سلامت پوست و جلوگیری از افتادگی پوست صورت میشه. سبک زندگی سالم، ورزش منظم و استفاده از ماسک‌های سلامت پوست، تاثیر زیادی روی جلوگیری از پوست صورت داره.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *