وبلاگ

تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

شاید تا همین 30 سال پیش، تشخیص جنسیت نوزاد تا زمانی که متولد نشده بود یه علامت سوال برای پدر و مادرها بود. خیلی از والدین نمیتونستن یا نمیخواستن که از سونوگرافی استفاده کنن و به همین خاطر جنسیت بچه تا لحظه‌ی تولد نامشخص بود. اما امروز با پیشرفت علم پزشکی، این فرصت برای والدین به وجود اومده که خودشون بتونن جنسیت فرزندشون رو انتخاب کنن ما در این مطلب از علیاری فیت به نحوه تعیین جنسیت فرزند با تغذیه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید . رژیم غذایی پسردار شدن

 

انواع روش تعیین جنسیت فرزند با تغذیه : رژیم غذایی پسردار شدن

بعضی از روش های تعیین جنسیت، تهاجمی و سخت هستن و به همین خاطر خیلی از والدین اونها رو انتخاب نمیکنن که به نظر ما هم استفاده نکردن از روش های تهاجمی خیلی انتخاب معقولی هست. اما روش های ساده و غیر تهاجمی مثل رژیم غذایی و سبک زندگی هم وجود داره که مطالعات نشون داده میتونه تا 85% هم جوابگو باشه و والدین با خیالی کاملا امن از این روش ها استفاده کنن.

 

جنسیت فرزند با تغذیه چطور تعیین می‌شود :

اینجا خیلی خلاصه و مختصر بهتون توضیح میدم که دقیقا کی و چطور جنسیت جنین تعیین میشه. سلول‌های ما چیزی به اسم کروموزوم دارن که هر کروموزوم حاوی اطلاعات خیلی زیادی از ژن های ماست. ما تو بدنمون یک جفت کروموزوم داریم که وظیفه‌ی تعیین جنسیت رو بر عهده دارن.

کروموزوم های تعیین جنسیت خانم ها دو تا X هست (یعنی XX) و کروموزوم های تعیین جنسیت آقایون XY هست. یعنی اینکه تخمک مادر یک کروموزوم X داره و نیمی از اسپرم‌های آقایون کروموزوم X و نیمی دیگر کروموزوم Y  دارن. وقتی که قراره جنسیت بچه تعیین بشه، یک کروموزم از سلول پدر و یک کروموزم از سلول مادر با هم ترکیب میشن و جنسیت بچه مشخص میشه.

مادر که در هر صورت کروموزوم X رو اهدا میکنه و اگر پدر اسپرمی بده که کروموزوم X داره بچه دختر میشه و اگر کروموزوم Y بده بچه پسر میشه. یعنی اسپرم های پدر هستن که جنسیت جنین رو تعیین میکنن.

جنسیت فرزند با تغذیه چطور تعیین می‌شود

 

تغذیه و سبک زندگی چطور میتونه جنسیت جنین رو تعیین کنه؟

تغذیه میتونه یه سری تغییراتی رو تو بدن مادر ایجاد کنه که موقع لقاح، رحم تمایل بیشتری به جذب اسپرم‌های Y یا X داشته باشه. با توجه تمایل والدین به جنسیت مورد علاقشون، به کمک تغذیه و سبک زندگی میشه بدن مادر رو برای انتخاب اسپرم Y یا X آماده تر کرد.

همه اینا رو تا اینجا گفتم که بدونید تعیین جنسیت با تغذیه و سبک زندگی موضوعیه که پایه‌ی علمی داره و منطق پشتش هست و یک مطلب زرد نیست.

 

رژیم غذایی برای پسر دار شدن و نکات تغذیه‌ای مرتبط: تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

رژیم غذایی پسر دار شدن از حدود دو ماه قبل از تصمیم برای بارداری باید شروع بشه و نباید بیشتر از 6 ماه طول بکشه، چرا که ممکنه باعث یک سری کمبودها تو بدن مادر بشه. اگر تو طول 6 ماهی که رژیم پسر دار شدت گرفتید و موفق به بارداری نشدید، برای یه مدت باید رژیم رو کنار بذارید و بدنتون رو با یک سری از مکمل ها تقویت کنید و دوباره اقدام کنید.

 

چه غذاهایی برای پسر دار شدن مناسبه؟ رژیم غذایی پسردار شدن

همونطور که گفتم، برای تعیین جنسیت جنین، با تغذیه کاری میکنیم که رحم مادر، اسپرمی رو انتخاب کنه که جنسیت مد نظر ما رو داره. اگر غذاهای زیر رو مادر بیشتر مصرف کنه، رحمش توانایی بیشتری برای جذب کروموزوم Y (کروموزوم پسر) داره:

میوه و سبزیجات تازه که پتاسیم بالایی دارن: موز، طالبی، انگور، کرفس، اسفناج سیب زمینی، نخود سبز و …

مواد غذایی که حاوی نمک هستند: خیارشور، تنقلات نمکی و …

کنسروها و فرآورده هایی که نمک زیادی دارن: تن ماهی، سوسیس و …

کربوهیدرات‌های بدون لبنیات: نان، برنج، ذرت، ماکارونی و …

غذاهای شیرین و پر کالری: خرما، مربا، عسل و …

 

چه غذاهایی برای پسر دار شدن ممنوعه؟

مهمترین چیزی که برای پسر دار شدن باید منع باشه، مصرف لبنیاته. بهتره که هیچ فرآورده‌ی لبنی مصرف نکنید. بعضی از غذاهای دیگه مثل خیار و انواع کلم هم باید ممنوع بشه. غذاهایی که منیزیم بالایی دارن هم باید برای پسر دار شدن از رژیمتون حذف بشن.

نکته‌ی مهم این که اگر مادر مبتلا به فشار خون بالا و مشکلات کلیوی هست، به هیچ وجه توصیه نمیکنیم که رژیم غذایی پسر دار شدن بگیره.

 

چه غذاهایی برای دختر دار شدن مناسبه؟

برای اینکه جنسیت جنین دختر بشه، رحم مادر باید توانایی اینو داشته باشه که اسپرمی رو به سمت تخمک هدایت کنه که حامل کروموزوم X هست. برای اینکه چنین اتفاقی بیفته، مادر باید مواد غذایی زیر رو بیشتر مصرف کنه:

  1. ذغال اخته، ذرت و سبزیجات برگ سبز میتونن فضای رحم رو برای دختر دار شدن مهیا کنن.
  2. غذاهایی که منیزیم زیاد دارن مثل گوشت ها، برخی از مغزیجات و غلات کامل
  3. لبنیات به خاطر کلسیمی که داره، یکی از اجزای اصلی رژیم دختر دار شدن هست
  4. قند ساده هم باعث میشه که احتمال دختر دار شدن بیشتر بشه. البته اگر قراره که قند ساده‌ی زیادی مصرف کنید، شکلات تلخ رو کنارش فراموش نکنید.

 

غذاهای ممنوع برای دختر دار شدن:

برای اینکه شرایط برای تولد دختر مهیا باشه، دو تا سه ماه قبل از بارداری از مصرف غذاهای زیر خودداری کنید:

  1. غذاهای شور و پر نمک رو تا جایی که ممکنه مصرف نکنید.
  2. غذاهای کنسروی و نیمه آماده، مثل سوسیس و کالباس، تن ماهی و … باید به حداقل میزان ممکن برسن.
  3. میوه ها و سبزیجاتی هم که پتاسیم زیادی دارن، برای رژیم غذایی دختر دار شدن مناسب نیست.

 

سایر عوامل موثر بر تعیین جنسیت جنین:  تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

تغذیه یکی از عوامل کم خطر و غیر تهاجمی تو بحث تعیین جنسیت هست. علاوه بر رژیم غذایی، یه سری عوامل دیگه هم تو تعیین جنسیت نقش دارن که یکی از مهمترین این عامل ها زمان لقاح و نزدیکی هست که بعد از تخمک گذاری باشه یا قبلش. همچنین بعضی از مطالعات نشون دادن که حالت نزدیکی (پوزیشن) هم میتونه تو تعیین جنسیت جنین نقش داشته باشه که پرداختن به این موضوع، یک مقاله جداگانه میخواد.

 

آیا این روش های تعیین جنسیت 100% هست؟

نه. استفاده از رژیم غذایی مختص تعیین جنسیت و در نظر گرفتن سایر عوامل، به طور 100% جنسیت رو تعیین نمیکنه. مطالعات نشون میدن که با رعایت کامل نکات این شکلی، شانس تعیین جنسیت تا 85 درصد میتونه افزایش پیدا کنه.

 

حرف آخر:

تعیین جنسیت فرزند با تغذیه موضوعیه که شاید خیلی از والدین دنبالش باشن. اگر جنسیت فرزندتون براتون خیلی مهمه، اول توصیه میکنیم که از روش های غیر تهاجمی و کم خطر مثل نکاتی که تو همین مقاله بهش اشاره کردیم استفاده کنید و یادتون باشه که حتی 1 درصد ریسک سلامتی مادر و فرزند رو فدای تعیین جنسیت نکنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *